Laborijn kondigt concrete verbeteracties aan

Oude IJsselstreek - Het bestuur, de directie en de organisatie van Laborijn zijn voortvarend aan de slag met de aanbevelingen van bureau Berenschot. Dat meldt de organisatie in een persbericht.

Op korte termijn start Laborijn met een aantal concrete verbeteracties.

Zo verandert bijvoorbeeld het telefonische spreekuur. In plaats daarvan zijn consulenten iedere morgen telefonisch bereikbaar. Daardoor komen inwoners en klanten met hun vragen direct bij de juiste persoon terecht. Komt er 's middags een telefoontje binnen? Dan wordt diegene op een ander moment teruggebeld.

De organisatie wil verder graag van klanten horen hoe zij een gesprek hebben ervaren. De klant kan dan ook direct na afloop van een gesprek een korte enquête invullen.
Directeur Jan-Henk Janssen gaat regelmatig een uurtje meewerken op de werkvloer om te luisteren naar wat er leeft en om de verhalen te horen.
Binnen de organisatie is er intussen meer aandacht voor de formele klachtenprocedure. Zo gaat het management op een eerder moment dan tot nu toe in gesprek als er aanwijzingen voor klachten zijn.
Laborijn is bezig alle communicatie-uitingen in beeld te brengen en aan te passen op leesbaarheid, toegankelijkheid en een heldere boodschap.
Ook zijn er regelmatig gesprekken met maatschappelijke organisaties en werkgevers/ondernemers waarmee wordt samengewerkt. Om ook op die manier de oren en ogen en signalen van externe partners in te zetten voor verbetering van de dienstverlening.

Meer berichten